Jeanna träning 28 december

Den här träningen var både bra och dålig. När jag började jogga fram kändes han mjuk och fin men när jag sen skulle börja samla upp honom ville han inte ställa till höger, istället försökte han fatta galopp och ta upp huvudet för att komma undan. Jeanna tyckte att jag höll lite hårt i tygeln så vi provade en ny sak. Jag tog tag i en rem jag har på sadeln och och hade väldigt lös kontakt i med bettet och fick i princip bara rida med sätet och benen. Han blev faktiskt riktigt fn av  det och det var en väldigt häftig känsla att kunna samla honom och rida skolor med så lite hand. Vi fokuserade mest på traven och där red vi även lite skolor. Det gick väldigt bra, jättenöjd med dem!  I galoppen red vi lite fram och tillbaks vilket också gick bra men som sagt låg fokus på traven.


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: