De första dagarna med Cilantro

Nu har jag haft Sillen som han kallas i tre dagar och allt har fungerat väldigt bra! Han har varit väldigt cool ända sedan han kom och är verkligen väldigt social. Idag har jag mockat hagen som han går i och han har stått bredvid och velat hjälp till nästa i hela tiden. 

Både första dagen och i går red red jag ganska lungt eftersom det blåste väldigt mycket nere på banan. Han verkade dock väldigt lugn och han har skött sig jättebra. Idag red jag väl egentligen det första dressyrpasset och jag är så nöjd. Jag fockuserade mycker på grunderna och att lära känna honom. Jag testade även några skänkelvikningar åt båda hållen och lite lätta vägar med förvändgalopp, vilket gick jättebra. Vi avslutade med att skritta av en sväng ute.




Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: