Träning för Stigis

Igår var hela vårt lag förutom Paulina på Stall Wiad och tränade För Ann Stigberg. Det är Elins tränare och det är där Elins häst Victor bor. Det var iaf superkul! Hon tyckte att alla våra hästar var jättefina, så det känns väldigt bra inför div 1.

Eftersom det var första gången jag red för Stigis ville hon merst se hur vi fungerade tillsammans och vi red mycket grundläggande. Jag började jag med att trava fram i lite lägre form, hon tyckte att jag hade lite för långa tyglar, även fast han skulle gå lite lågre skulle jag ha ordentlig kontakt på tyglarna. Efter en stund fick jag börja galoppera. Vi red på fyrkanten blandeat med volter i olika storlekar. Jag skulle verkligen tänka på att luta mig bakåt och verkligen sitta tungt på rumpan. När jag väl lyckdes med detta blev det verkligen stor skillnad. SEn jobbade vi lite i traven. Mycket rakriktning och lydnad. Han var verkligen sjukt fin!

Hon tyckte att Gandalf hade helt otrligt fint steg, och att han hade ännu mer steg som han kommer visa när han blir starkare. Det var verklgien kul att höra hur hon berömde Gandalf. Hennes förslag var att jag skulle rida galopp ganska tidigt av passet och sedan jobba honom i trav. Elin var där och tittade också, hon tyckte att Gandalf verkligen hade utvacklats sen sist så det var också jättekul! :D


Det var väldigt kallt så det blev inga bilder, men här kommer en gammal iaf.


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: