Vikbolandets RF

Efter programträningen i lördags åkte vi bara hem och bytte hästar och åkte sedan mot Vikbolandet. Vi stallade upp hästarna i ett jättemysigt stall ca 10 min från tävlingen. Verkligen superfint stall. När vi kom dit joggade jag Oki och sen var det bara att äta  middag och gå och lägga sig.

På söndagen var det sedan dags för tävlign, LB:1 och LA:1

LB:1: Han kändes väldigt fin på framridningen, verkligen sammarbetsvillig och glad. När vi sen kom in på banan hade jag samma härliga känsla. Tyvärr fick vi två stora missarm, en felfattning och ett galoppinslag i en ökning. Vi fick ändå ihop 66,9% och slutade på en andra plats. Lite surt med missarna eftersom vi skulle vunnit annars, jag hade nämligen samma poäng som vinnaren så vi skiljdes åt på allmänna intrycken. På prisutdelningen fick vi väldigt mycket beröm av domare som tyckte att Oki var otroligt fin, superkul såklart!

LA:1: Även här var han kanon på framridningen och lika så på banan. Riktigt bra flyt förutom en taktmiss i ena ökningen. Jag var verkligen nöjd! Även här blev det en blå rosett och 67%

När vi sedan skulle åka hem var alla glad och nöjda med dagens resultat, när vi sedan åkte på E4:an blev det inte riktigt lika roligt. Motorna la plötsligt av och gick inte att start, där stod vi mitt på E4:an med två hästar i transporten. Vi ringde bärgare och världens bästa tränare Stigis som skulle komma och hjälpa oss. Som tur var fick vi tag på en dragbil som hyrbil så hon behövde aldrig komma men väldigt snällt av henne. Så vi fick bli bärgade med transporten på släp... herregud vilket avslut på annars en så bra dag!





Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: