Duktig lill prins

Nu har jag skrittade Gandalf hela helgen så igår fick han ridas lite i trav och galopp också. I början kändes han något styv. I högervarvet var det okej, men i vänster varvete kändes det lite som att han trängde mot vänsterskänkeln och inte tog stöd på högertygeln. Jag jobbade mycket lösgörade och när jag flyttade honom undan vänsterskänkeln och mötte upp med högertygeln blev det stor skillnad. Sedan tog jag galopp och där kändes han fin. Mot slutet blev han även jättefin i traven. Jag är nöjd med passet, även om det inte började så bra. Nu klarade jag verkligen att med hjälpa av det som Stigis har lärt mig få igenom honom.

Idag red jag också dressyr, han var mycket finare från början och det kändes att gårdagen hade givit resultat. Han var eftergiven och fin. Jag fortsatte med lösgörade och red i verierad form. Red också övergångar mellan skritt och galopp, vilket gick jättebra. Super nöjd idag! :)


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: