Finslip inför tävligen

Idag red jag Gandalf med graman på utebanan. Han kändes verkligen superfin. Red ganska lugnt eftersom att jag ska tävla två klasser imorgon. Först skrittade jag fram ut med Isabelle, Maja och Frida. Sen började jag jobba honom i skritten. Första minutrarna var han lite tjafsig, men sen gav han sig och blev välditg eftergiven. Sen började jag trava. Red mest lätt. Ställde igenom i båda sidorna och flyttade unda skänkeln. Han var jättefin och kändes verkligen samarbetsvillig. Gjorde också några övergångar. Sen red jag lite galopp. Var mest noga med att han var riktigt rund i formen. Det kändes verkligen bra idag, för jag kände att jag kunde ha en stadig hand och mest rida med benen.

Efter ridpasset schamponerade jag Gandalf, sedan blev det knoppnig och packning av transporten. Imorgon lastar vi halv åtta för att åka till Gladö där jag rider i siggestas lag i ponny allsvenskan div 3. :)





Kommentarer
Postat av: madde

fin bild!<3

2010-06-16 @ 10:03:55

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: