Allsvenska på Galdö

I södags var det andra omgången i ponnyallsvenskan div 3. Jag är både nöjd och missnöjd med dagen. Laget kom till slut på tredje plats, bara 4 poäng från ettan och med samma poäng som tvåan. Detta gjorde att vi total vann våran grupp och nu laddar vi inför finalen som är den 13 juni.

Förklassen LC:2
Red fram ganska länge och försökte att verkligen kräva lite svårare saker av honom för att han skulle tycka att det kändes lätt inne på banan. Han var verkligen superfin, helt loss i sidorna och jättefin och mjuk i munnen. Kändes verkigen toppen när jag skulle in på bana. När vi kom in på banan blev han lite spänd, men inte alls m ycket. Försökte att tänka på hur jag skulle rida. Han gick inte in lika fint som på framridningen, men jag var ändå nöjd när jag kom ut. Domaren verkade dock inte gilla ritten, vi fick 61,?? % Men jag gör som Carina sa, jag struntar i poängen och tänker på att det som gick bra.

Lagklass LC:1
På framridningen kändes han verkligen super. Ännu bättre än i förra klassen. Red även här fram ganska länge och var väldigt besämd mot honom. När vi kom in på banan slutade jag tyärr att rida och jag var inte direkt nörjd med ritten. Jag fick 63,?? %, och kom en utanför placering. Det som jag verkligen blev glad för när jag läste protokollet var att jag hade fått en 8 på ryttarens sits och att dommaren hade skrivit att hon tyckte att min handställning var perfekt. Eftersom att jag verkligen har tränat på det var det kul att hon tyckte att det hade blivit bra.

Totalt är jag ändå nöjd med dagen. Nu har vi bestämt att nästa tävling ska jag verkligen rida på banan. Det spelar ingen roll om Gandalf blir sur och jag får dålig poäng. Det ända viktigt för mig är att tänka att jag rider som på träning och inte bara styra runt programet, utan verkligen rida varje steg.



























Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: