Träning för Carina Oddsberg - Okidoki

Idag var jag i siggesta med Oki och red lektion för Carina Oddsberg. Han var Verkligen SUPERFIN! Först gick jag med honom i ca 20 min i ridhuset som framskrittning, samtidigt som jag tittade när Nina red Acanto. Det var jättekul. Eftersom att det var så himla varmt red jag bara fram lite i skritt innan lektionen började. Oki blev lite ledsen när han blev ensam i ridhuset, men när vi började jobba med honom och han fick annat att tänka på blev han jätteduktig. Började med att rida 20 m volter i trav i båda vaven. Stälde både utåt och inåt och gjorde några övergångar ner till skritt. Det gick jättebra. Eftersom att Oki ibland sladdar ut lite med bakdelen red vi mycket med ytterhjälperna och när vi kom ner till skritt flyttade jag honom några steg undan skänkeln, fast han skulle bara flytta sig i bogen. Sen följde vi fyrkanten och testade att rida lite öppna längs långsidorna. Det var första gången Oki gjorde det, och han gjorde det helt klockrent, superkul. Sen fick han en ganska lång skrittpaus och sen fortsatte vi lite i traven och då satt jag ner. Han blev jättefin och jag kunde sitta jättefint. Sen kom red vi lite i galopp. Började i höger varv. Gjorde jättebra fattningar och hade en jättebra galopp. Kändes super. Sen när vi kom till vänster blev fattningarn lite suddiga i början, men när Carina sa att jag skulle ta tillbaks min ytterskänkel några cm blev dom perfekta. Efter galoppen blev det lite mer trav. Red lite skänkelvikningarna och öppnor. Han blev så himla mjuk i överlinjen och gick verkligen i rund form. Carina tyckte att det var bästa gången hon sett honom och att han hade ett super steg. I traven hade han verkligen lättat i fram och hon tyckte att jag hade ridit jättebra! Känner mig supernöjd! :D:D


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: