Träning för Carina Oddsberg - Gandalf

Idag var jag i siggesta med Gandalf och tränade för Carina Oddberg, det gick jättebra. Först red jag fram lite själv, i början kändes han lite stel men han blev lite mjukar, så när jag började rida för Carina kändes han helt okej. Vi började med att rida på en åttvolt. Den ena volten var 20 m och den andra 10 m. På den stora volten red vi lite omstälningar och flyttade honom för innerskäneklen, på den lilla volten red vi var målet att verkligen få honom rund på yttersidan. Efter en stund började han lossa och bli riktigt fin, han var lite stretig när jag skulle flytta honom undan skänkeln, men Carina sa att det inte gjorde så mycket för att han blev väldigt fin efter. Senan red vi lite i galopp. Tränade på att Gandalf verkligen skulle sätta under sig med bakbenen, vi gjorde en övning där man skulle rida på en fyrkant eftersom att han då tvingas att sätta under sig med inrebakbenet i vändnignarna.  Han blev jättefin av det. Sen red vi lite i trav igen, gjorde övergångar mellan skänkelvinkingar och öppna och mycket omställningar. På slutet var Gandalf supermjuk och fin. Carina tyckte att han hade blivit mycket bättre och mer jämnsidig sen sist.

Att träna på till nästa gång:

Mycket omstälningar
Övergångar mellan öppna, sluta och skänkelvikng
Mjuka handleder och böjda armbågar


Kommentarer

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Text: